Credit Agricole stawia na biura partnerskie i fanczyzę
Rozwój nowoczesnych kanałów dystrybucji usług finansowych oraz coraz większa popularność bankowości internetowej i mobilnej sprawiła, że część instytucji bankowych poważnie myśli o zmniejszeniu ilości swoich oddziałów.
Tymczasem Credit Agricole planuje znacząco rozwinąć sieć swoich placówek, głównie w oparciu o biura partnerskie, a w drugiej połowie roku również o punkty franczyzowe. Obecnie bank posiada 425 własnych oddziałów, 37 placówek franczyzowych oraz 371 biur kredytowych, udzielających tylko kredytów gotówkowych. Tego typu biur w tym roku udało się już otworzyć 60, a docelowo w 2015 roku ma powstać ich około 150, wszystkie będą oznaczane nowym logotypem CA Express. Eksperci banku pracują nad odpowiednim usytuowaniem powstających biur, co ma zwiększyć efektywność ich działania na danym terenie oraz wzmocnić ich pozycję w perspektywie czasowej. Kolejnym etapem rozwoju sieci sprzedaży, zaplanowanym na drugie półrocze jest rozwój sieci franczyzowej, która poza zwiększeniem ilości do 100 placówek, ma także rozszerzyć paletę dostępnych produktów. Do stałej oferty kredytów gotówkowych dołączyć ma również możliwość otwierania rachunków, a nawet zakładanie lokat.
Decyzja Credit Agricole o rozwijaniu sieci placówek ma swoje uzasadnienie w statystykach sprzedaży, które pokazały, że suma sprzedanych kredytów gotówkowych w biurach partnerskich w ubiegłym roku sięgnęła niemal 0,7 mld zł, co stanowi prawie 20% wartości wszystkich kredytów gotówkowych sprzedanych w 2014 roku.