Mamy 30 banków i ponad 2 000 ofert.
Z nami wybierzesz najlepszą.

Interesuje mnie

Porównaj

Jak zamknąć konto w Getin Banku?

Jak zamknąć konto w Getin Banku?

Powodów zamknięcia konta osobistego może być wiele. Znaleźliśmy tańsze, nie potrzebujemy kilku rachunków, oferta, którą obecnie posiadamy, nas nie zadowala. Podejmujemy więc decyzję o likwidacji ROR-u. Jak to zrobić w Getin Banku, żeby procedura przebiegła szybko i bez problemu?

Chcąc zlikwidować konto w Getin Banku, musimy złożyć wniosek o zamknięcie tego rachunku. Należy to zrobić w formie pisemnej. Musimy pamiętać, że podpis złożony na wypowiedzeniu powinien być zgodny ze złożonym podczas zakładania ROR-u.

Jaki wniosek?

Wniosek o zamknięcie kona znajdziemy na stornie internetowej banku. Musimy w nim podać swoje dane osobowe i numer rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego Getin Noble Banku, który chcemy zamknąć. Jednocześnie podajemy także numer konta osobistego, na które mają zostać przelane środki z salda likwidacyjnego. Likwidując ROR w Getin Banku, zamykamy też inne powiązane z nim usługi i produkty.

Okres wypowiedzenia umowy rachunku bankowego wynosi 30 dni. Zamknięcie rachunku jest w pełni darmowe.

O czym pamiętać?

Przed złożeniem wniosku powinniśmy pamiętać, aby saldo konta wynosiło 0 zł. Jeśli pozostały na nim jakieś środki, przelejmy je na inny rachunek. Uregulujmy także wszelkie należności wobec banku związane z likwidowanym ROR-em, spłaćmy kredyt czy debet, jeśli taki był zaciągany.

A w Getin Online?

Inaczej wygląda sytuacja przy zamykaniu kont w Getin Online. Na początku zaznaczmy, że takiego konta nie można zlikwidować w placówkach stacjonarnych Getin Banku, nie zrobimy tego również przez system internetowy, bo nie ma tam dostępnego wniosku o zamknięcie konta w trybie on-line.

Wypowiedzenie umowy o ROR trzeba wysłać pocztą. Należy w tym celu pobrać i wydrukować formularz ze strony banku. Dodajmy, że w przypadku likwidowania rachunku głównego zamykane są automatycznie konta oszczędnościowe. Ponadto wraz z ROR-em, zamykana jest automatycznie przypisana do niego karta debetowa.

Do 30 dni od daty dostarczenia pisma posiadamy jeszcze dostęp do rachunku, a co za tym idzie możemy sprawdzić jego stan oraz wykonywać ewentualne przelewy z/na rachunek.