Jak zamknąć konto w Banku Pocztowym?
Posiadanie rachunku osobistego, którego nie używamy, może przysporzyć niepotrzebnych kosztów - lepiej więc go zlikwidować. Podpowiadamy, jak szybko zamknąć konto w Banku Pocztowym.
Podstawowym warunkiem przy zamykaniu konta osobistego w Banku Pocztowym jest przesłanie do banku odpowiedniego wniosku. Bank poleca skonsultować się z infolinią, na której otrzymamy stosowne instrukcje.
Regulamin mówi...
Chcąc jednak uniknąć rozmowy z konsultantem, możemy posłużyć się wytycznymi zawartymi w regulaminie banku. Według niego posiadacz konta osobistego w Banku Pocztowym może zamknąć ROR poprzez dostarczenie odpowiedniego dokumentu w każdej chwili, z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia. Miesięczny okres liczony jest od momentu doręczenia bankowi na piśmie oświadczenia o wypowiedzeniu.
Nie tylko klient może rozwiązać umowę
Warto zaznaczyć, że również bank ma prawo rozwiązać z nami umowę prowadzenia rachunku, podając przy tym istotne przyczyny. Wówczas zachowany zostaje dwumiesięczny okres wypowiedzenia.
Nie tylko oświadczanie
Nie wystarczy jednak złożyć jedynie oświadczenia. Klient składa także dyspozycję, która dotyczy salda zamykanego rachunku. Jeśli taka dyspozycja nie zostanie przedstawiona, bank po miesiącu przekaże środki klientowi za pomocą przekazu pocztowego. Koszt takiego przekazu zostanie potrącony od tej należności. Jeśli natomiast kwota środków nie jest wyższa niż 20 zł, pieniądze te mogą zostać wypłacone w placówce banku, oczywiście należy złożyć w tym celu stosowną dyspozycję.
Spłać zobowiązania
Przed zamknięciem konta klient powinien spłacić wszelkie zobowiązania wobec banku, w tym należne odsetki, opłaty, prowizje i koszty, najpóźniej w ostatnim dniu okresu wypowiedzenia.
Warto również zaznaczyć, że umowa z bankiem zostanie rozwiązana bez ingerencji klienta, jeśli w ciągu dwóch lat nie dokonano na rachunku żadnych obrotów poza dopisywaniem odsetek, a saldo konta nie przekracza 200 zł.