Uproszczone umowy w ING Banku Śląskim
ING Bank Śląski zmienił wzory umów - nowe dokumenty zyskały atrakcyjniejszą szatę graficzną, ale przede wszystkim znacząco uproszczono i skrócono ich treść.
Program „Po prostu” działa w ING Banku Śląskim już od kilku miesięcy i ma za zadanie istotnie uprościć komunikację banku z klientami. Prosty język w dokumentach, pozbawiony prawnych zawiłości i trudnego żargonu bankowego, przejrzystość graficzna oraz stosowanie informacji w formie znaków graficznych to główne zasady programu. Zmiany dotyczą nie tylko samych umów, ale także korespondencji, od listów informacyjnych, przez odpowiedzi reklamacyjne, aż do monitów włącznie. W realizacji głównych celów akcji bank korzysta z pomocy specjalistów od języka polskiego z Pracowni Prostej Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego. Program opiera się również na sugestiach i poradach klientów banku, które zbierane są i analizowane przez zespół badania opinii. Udział tej grupy jest również nieoceniony w testowaniu i ocenie nowo powstałych projektów.
ING Bank Śląski chce, żeby jego inicjatywa stała się rynkowym trendem, a przeprowadzone przez bank badania dowodzą, że wprowadzane zmiany już zyskały uznanie w oczach klientów.