Płacenie kartą ułatwia zwrot zakupów - sprawdź, jak odzyskać pieniądze
Niekiedy zdarza się, że zakupiony przez nas towar po prostu przestaje nam się podobać. Zazwyczaj możemy go bez problemu zwrócić, choć ta możliwość zależy głównie od dobrej woli sprzedawcy. Odzyskanie środków jest jeszcze łatwiejsze, jeśli płaciliśmy kartą – większość handlowców zwraca bowiem na nią środki bez zbędnej zwłoki i formalności.
Możliwość zwrotu towaru to niepisane prawo, z którego konsumenci mogą korzystać w wielu sklepach stacjonarnych. W przypadku zwrotu sprzedaży wysyłkowej, a więc tej obsługiwanej przez sklepy internetowe, prawo to jest regulowane przepisami ustawy, a klienci mogą zwrócić towar w ciągu 14 dni.
Zwrot towaru to nie to samo co reklamacja
Warto zaznaczyć, że zwrot towaru a jego reklamacja to dwa zupełnie różne uprawnienia konsumentów. W przypadku tej ostatniej mamy do czynienia z uprawnieniem, przysługującym każdemu konsumentowi, który wykrył wadę w zakupionym produkcie. W ramach zgłoszonej reklamacji powołuje się on na niezgodność towaru z umową i upomina o jego naprawę lub wymianę na nowy.
Zwrot w sklepie stacjonarnym – trudniejszy niż przez Internet
Sklepy zdają sobie sprawę z tego, jak ważny jest odpowiedni poziom obsługi klienta, a także konieczność zapewnienia mu wysokiego komfortu podczas robienia zakupów. Zawiera się w tym również dbałość o ich bezproblemowy zwrot. Choć większość z nich przyjmuje zwracany towar i oddaje konsumentowi pieniądze do ręki lub na konto, niektóre sklepy stosują rozwiązanie polegające na przekazaniu należnych środków na kartę podarunkową.
Zapłata kartą, zwrot na kartę
W praktyce najszybciej można odzyskać pieniądze w przypadku płatności kartą płatniczą (zarówno debetową, jak i kredytową). W większości przypadków należności zwracane są bowiem bezpośrednio na kartę, z której opłacono zakupy. Należy jednak pamiętać, że każdy sklep będzie wymagał dowodu zapłaty daną kartą płatniczą, który uprawnia do otrzymania zwrotu pieniędzy.