Jak działa IKO (aplikacja mobilna PKO BP)?
Aplikacja IKO, udostępniona przez PKO BP, służy do realizowania płatności mobilnych oraz zlecania innych operacji bankowych za pomocą telefonu - dowiedz się, jak w praktyce działa IKO.
IKO zostało udostępnione przez największy polski bank w marcu 2013 roku, a kilka lat później na jego bazie rozwinięto system płatności BLIK – wspólne dzieło kilku największych banków. IKO można używać na telefonach z systemem Android, iOS i Windows Phone. W przeciwieństwie do innych systemów płatności IKO nie wymaga telefonu z funkcją NFC. Niestety aplikacja ta nie działa na tabletach.
Funkcje IKO
Tak naprawdę najnowsze wcielenie IKO to gruntowna ewolucja, która w rezultacie dała użytkownikom system bardziej zaawansowany – BLIK. Za pomocą tej aplikacji można dokonywać płatności, ale to nie jedyne zastosowanie. Przede wszystkim można sprawdzać saldo na rachunku osobistym i przeglądać historię transakcji, można też zlecać przelewy (również na inny numer telefonu), zakładać lokaty czy spłacać zadłużenie karty kredytowej. Oprócz tego można również dokonywać wypłat gotówki z bankomatów.
Jak płacić IKO?
Dokonywanie płatności za pomocą aplikacji IKO nie jest skomplikowane. W przeciwieństwie do systemów opartych na technologii zbliżeniowej PayPass IKO wykorzystuje inne rozwiązanie – jednorazowy kod, który potrzebny jest do autoryzacji transakcji. Kod ten jest generowany przez aplikację, a jego ważność wynosi 2 minuty. Jeśli w tym czasie nie nastąpi autoryzacja, konieczne jest wygenerowanie nowego kodu. Ciąg liczb wpisuje się do terminala płatniczego, żeby zatwierdzić transakcję, a dodatkowo potwierdza się ją w aplikacji.
Jak aktywować IKO
Oczywiście należy zacząć od pobrania najnowszej wersji aplikacji z jednego ze sklepów z aplikacjami, co nic nie kosztuje. Kolejny krok to uruchomienie IKO i zalogowanie się do swojego konta danymi z iPKO. Następnie ustala się PIN do aplikacji IKO, a potem należy system płatności aktywować za pomocą przycisku „Aktywuj IKO”.
Warto dodać, że do jednej aplikacji IKO można mieć podpięte tylko jedno konto w PKO BP.
Korzystaj z IKO bez ROR-u w PKO BP
W aplikacji IKO można także aktywować tzw. portmonetkę, gdy nie mamy konta w PKO BP. W tym celu po zainstalowaniu oprogramowania wybieramy opcję „Nie mam konta”, a potem „Wybierz portmonetkę IKO”. Na koniec trzeba jeszcze wysłać SMS autoryzacyjny.