Nowa kampania programu Obsługa bez Barier w Banku Zachodnim WBK
Już w 2010 roku w Banku Zachodnim WBK wystartował program „Obsługa bez Barier”, który czynnie ułatwia dostęp do placówek oraz usług bankowych osobom niepełnosprawnym.
Obecnie ruszyła nowa kampania wizerunkowo-informacyjna, której głównym celem jest zwiększenie świadomości społecznej w kwestii wszystkich dotychczasowych oraz obecnych działań Banku Zachodniego WBK ułatwiających korzystanie z usług banku przez osoby niepełnosprawne. Bank promuje placówki dostosowane architektonicznie oraz logistycznie do potrzeb tej grupy oraz specjalne bankomaty, wyposażone w moduł, który głosowo komunikuje się z użytkownikami niewidomymi oraz słabowidzącymi. Bank oferuje również bardzo uniwersalną usługę doradcy online z Polskim Językiem Migowym, która wykorzystana jest w aplikacji BZWBK24, co sprawia, że można z niej korzystać niemal w każdym miejscu i czasie. To rozwiązanie działa także w oddziałach bankowych, gdzie zainteresowani klienci mogą korzystać z udostępnionych przez bank urządzeń. Programowi „Obsługa bez Barier” i nowej kampanii poświęcona jest specjalna strona internetowa, a cała akcja promocyjna odbywa się również w mediach społecznościowych oraz serwisach dedykowanych osobom niepełnosprawnym oraz zainteresowanym taką tematyką.
Trzeba zauważyć, że Bank Zachodni WBK już od wielu lat prowadzi działania, które wydatnie ułatwiają możliwość komfortowego korzystania z usług banku dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Działalność ta została już doceniona – w 2015 roku bank otrzymał tytuł Ambasadora Konwencji ONY o prawach osób z niepełnosprawnościami. Poza rozwiązaniami stricte technicznymi Bank Zachodni WBK organizuje imprezy artystyczne oraz inicjatywy edukacyjne i społeczne, których celem jest szeroka integracja osób niepełnosprawnych.