Koronawirus zmieni oblicze finansów? Sprzedaż i obsługa klienta przenoszą się do internetu
Wprowadzane w szybkim tempie ograniczenia w przemieszczaniu się okazały się dla niemal wszystkich firm, działających nad Wisłą, brzemiennym w skutkach sprawdzianem z przygotowania do prowadzenia biznesu z wykorzystaniem nowoczesnych metod sprzedaży i obsługi klienta.
Przedsiębiorstwa, które odpowiednio wcześniej rozwijały zdalne kanały kontaktu z klientami, prawdopodobnie w mniejszym stopniu odczują negatywne skutki przestoju gospodarczego niż firmy, których funkcjonowanie zostało sparaliżowane przez gwałtowny spadek liczby klientów wraz z wprowadzeniem zakazu nieuzasadnionego wychodzenia z domów.
Choć we wtorek z ust ministra zdrowia Łukasza Szumowskiego padły zapewnienia o rządowym zamiarze luzowania od 19 kwietnia obowiązujących od marca ograniczeń w funkcjonowaniu gospodarki, ekonomiczne skutki pandemii COVID-19 Polska będzie odczuwać jeszcze przez wiele miesięcy.
Nawet gdy zagrożenia zdrowotne zostaną już opanowane, Polsce przyjdzie przez długi czas mierzyć się z wysokim rachunkiem strat. Poza ewidentnymi szkodami finansowymi, do których COVID-19 doprowadzi w niemal wszystkich gałęziach gospodarki, pandemia może przynieść i pozytywne efekty.
Mając w pamięci koszty wywołane zamrożeniem gospodarki, poszczególne firmy – w tym banki, firmy leasingowe czy przedsiębiorstwa z branży motoryzacyjnej – mogą zacząć (a wręcz: powinny) kłaść większy nacisk na rozwój procesów sprzedażowych i obsługi posprzedażowej, dostosowując je do możliwości, jakie oferuje współczesna technologia.
Kredyty 100% online dostępne, ale nie dla wszystkich
Aktualnie tylko nieliczne banki są przygotowane na udzielanie kredytów w trybie 100% online lub przez telefon wszystkim zainteresowanym, bez względu na ich dotychczasową relację z bankiem. O pożyczkę bez wychodzenia z domu i bez wymogu posiadania konta w danej instytucji wnioskować można na razie jedynie w Alior Banku, Citi Handlowym, Santander Banku Polska, Santander Consumer Banku i T-Mobile Usługi Bankowe. W związku z obserwowanym trendem ku zawężaniu akcji kredytowej o pożyczkę może być jednak coraz trudniej – zwłaszcza przedsiębiorcom i osobom zatrudnionym na umowach cywilnoprawnych.
Leasingodawcy otwierają się na wideorozmowy
Zaległości w świadczeniu usług online szybko nadrabiają tymczasem firmy leasingowe, umożliwiając klientom wnioskowanie oraz finalizowanie transakcji nabycia wybranych pojazdów przez internet. Możliwość zdalnego zawarcia umowy (z wykorzystaniem podpisu kwalifikowanego) kilka dni temu wprowadził do oferty Santander Leasing. Santander Consumer Multirent z kolei umożliwił zawarcie umowy leasingu lub pożyczki leasingowej podczas wideorozmowy z pracownikiem firmy.
Promocje samochodów dostępnych 100% online - specjalne oferty dla dostawców
Wśród producentów pojazdów uwagę warto z kolei zwrócić uwagę na ofertę Iveco. Firma nie tylko umożliwia konsumentom i przedsiębiorcom zakup szerokiej gamy pojazdów 100% online lub przez telefon, ale i wystartowała z dedykowaną promocją samochodów dostawczych dla firm, dostępnych od ręki w specjalnych cenach.
Jeśli jesteś przedsiębiorcą i chcesz sprawdzić, ile możesz zaoszczędzić na zakupie samochodu w bieżącej promocji marki Iveco, uzupełnij krótki formularz kontaktowy i poczekaj na kontakt ze strony konsultanta, który przestawi ci szczegóły oferty specjalnej.