Mamy 30 banków i ponad 2 000 ofert.
Z nami wybierzesz najlepszą.

Interesuje mnie

Porównaj
Inteligo
Spis treści
Osoby, które czytały o tym banku czytały także o:
Czytali rowniez...
Inteligo - kontakt

Historia - Inteligo

Inteligo ruszył w maju 2001 toku. Przez pierwszy rok pozyskał 100 tys. klientów oraz otworzył 100 mln depozytów. Wśród najważniejszych cech ówczesnej oferty Inteligo bank wymienia zdalny system obsługi klienta przez telefon i internet, powiadomienia SMS-owe, kartę do konta z możliwością samodzielnej zmiany PIN, czy tzw. EmailMoney, czyli opcję przelewu przy pomocy poczty elektronicznej.

W 2002 roku do oferty Inteligo wprowadzono funkcjonalności Płacę SMS-em oraz Płacę z Inteligo. Ta druga opcja była pierwszą tego typu usługą płatności za transakcje internetowe na rynku. W ciągu pierwszego roku dokonano w ten sposób transakcji na ponad 1 mln zł.

Także w 2002 roku miało miejsce jeszcze ważniejsze (jeśli nie najważniejsze) w historii banku wydarzenie - Inteligo Financial Services S.A. zostało zakupione przez PKO Bank Polski. Bank Polski utworzył Centrum Obsługi Inteligo jako specjalistyczną jednostkę organizacyjną. PKO BP prowadzi konta Inteligo (tzn. wykonuje zlecane przez klientów Inteligo operacje finansowe), także m.in. za wypłatę środków z bankomatów PKO BP oraz wpłatę środków w oddziale Banku Polskiego na konto w Inteligo nie jest pobierana żadna opłata.

Rok 2003 także obfitował w ciekawe zdarzenia w historii Inteligo. Między innymi wprowadzono możliwość zdalnego debetu - bez składania dokumentów ani przedstawiania zabezpieczeń, zaraz otrzymywało się odpowiedź na wniosek i w razie pozytywnej decyzji - środki przelewane były na konto klienta. Także w tym roku bank zaczął wysyłać klientom wyciągi bankowe z podpisem elektronicznym, dał możliwość nabywania online jednostek funduszy inwestycyjnych PKO/Credit Suisse TFI S.A. i uruchomił usługę SMSMoney, czyli wysyłanie środków na numer telefonu komórkowego odbiorcy. Liczba klientów Inteligo przekroczyła 200 tys. osób.

2004 rok przyniósł między innymi wprowadzenie opcji wykupienia w internecie polisy ubezpieczeniowej, m.in. NNW, na życie, budynków. 1 czerwca 2004 roku przeniesiono także e-Superkonta PKO Banku Polskiego do Inteligo. Sporym sukcesem okazała się też decyzja o zaoferowaniu możliwości obrotu Obligacjami Skarbu Państwa przez internet. W 3 tygodnie posiadacze kont Inteligo dokonali transakcji na ponad 5 mln złotych.

W 2005 roku poszerzeniu uległa oferta doładowań online (m.in. doładowania telefonów prepaid przez IVR i WAP), w 2006 roku ruszył Bankowy Otwarty Funduszu Emerytalny. W 2007 roku na Inteligo posypały się nagrody - bank został uznany Przyjaznym Bankiem wg czasopisma Newsweeka, a także zdobył tytuł Dobroczyńcy Roku 2007. Także w 2008 i 2009 roku Newsweek uhonorował Inteligo mianem Przyjaznego Banku, być może m.in. dlatego, że w przeciągu tych 2 lat zdążył choćby serwis lajt dla użytkowników telefonów komórkowych (od 2009 roku istnieje także możliwość zaciągnięcie debetu do 2 tys. zł przez telefon komórkowy – usługa otrzymała tytuł Innowacji Finansowej 2009 roku), implementował funkcjonalności e-faktura za doładowania, doładowań w bankomatach PKO Banku Polskiego czy ustawiania limitów na transakcje internetowe, a także uruchomił usługi powiadomień na komunikator lub e-mail.