Mamy 30 banków i ponad 2 000 ofert.
Z nami wybierzesz najlepszą.

Interesuje mnie

Porównaj
Toyota Bank
Spis treści
Osoby, które czytały o tym banku czytały także o:
Czytali rowniez...
Toyota Bank - kontakt

Historia - Toyota Bank

Z Toyota Bankiem Polska S.A. mamy do czynienia na polskim rynku od 2000 roku. Dwa lata później ruszyła działalność leasingowa banku, w spółce Toyota Leasing Polska Sp. z o.o. Toyota Bank Polska S.A. jest częścią międzynarodowej grupy Toyota Financial Services. Bardzo długo Toyota Bank był jedynie bankiem samochodowym – zajmował się kredytowaniem zakupów aut Toyota.

Toyota Bank Polska rozwijał się bardzo szybko. Już po 5 latach działalności operacyjnej bank został wiceliderem rynku pod względem wartości nowo zawartych umów kredytowych wśród banków samochodowych. W trakcie tego okresu bank osiągnął znaczący sukces finansowy, o czym świadczył choćby fakt, że na zakończenie roku finansowego 2005 (marzec 2005) aktywa banku osiągnęły wartość ponad 613 mln zł. Rozwój banku realizowany był przy zachowaniu wysokiego poziomu zysku netto. Na koniec roku finansowego 2004 bank osiągnął zysk netto w wysokości 13,7 mln zł, co oznaczało wzrost o 37 proc. wobec roku 2003.

Przełom w działalności Toyota Banku nastąpił w 2007 roku. 20 marca 2007 roku Toyota Bank Polska uruchomił platformę bankowości elektronicznej. Celem projektu było rozszerzenie działalności w branży finansowej o usługi bankowości detalicznej. Bank oferował już więc nie tylko kredyty na samochody, ale także rachunki osobiste, karty kredytowe, pożyczki, lokaty, ubezpieczenia itd. Był i jest to jednak bank internetowy, nieposiadający swoich placówek. Kontakt na linii klient - bank odbywa się przez Internet lub Infolinię. Polska była pierwszym krajem na świecie, w którym Toyota Bank ruszył z takim przedsięwzięciem.

Ale znaczne poszerzenie swojej oferty w Polsce przez Toyota Bank zdecydowanie nie oznaczało, że bank „odwrócił” się od swojej pierwotnej działalności. Wręcz przeciwnie. Wraz ze startem bankowości elektronicznej i detalicznej ruszył także Program Lojalnościowy Toyota More. Wynagradza on wieloletnią lojalność klientów wobec marki Toyota. Punkty otrzymuje się nie tylko za zakup samochodu, korzystanie z serwisu, czy zakup polisy ubezpieczeniowej, ale także za każdą płatność kartą kredytową lub debetową Toyota Banku. Punkty wymieniane są na rabaty.

Aktualnie bank oferuje dość szeroką ofertę produktów bankowych, a swe usługi kieruje zarówno do klientów indywidualnych, jak i przedsiębiorstw. Co więcej, w przypadku niektórych produktów naprawdę mocno „rozpycha” się na rynku. Walczy m.in. dobrze oprocentowanymi depozytami, tj. Planem Depozytowym +19 (czyli lokatami 1, 2 i 3-dniowymi) oraz progresywną Lokatą Kapitalną.

Toyota Bank chce też zbudować sobie dobry wizerunek wśród najmłodszych klientów. Posiada w ofercie wysoko oprocentowany rachunek młodzieżowy Click, a uczniom ze świadectwem z paskiem wręcza od 2009 roku premie pieniężne (w 2011 roku było to średnio 131 zł).

Nie tylko takie fakty, ale i dane finansowe Toyota Banku potwierdzają odniesiony sukces – ze sprawozdania finansowego Toyota Banku wynika, że na koniec marca 2010 aktywa banku wyniosły ok. 896 mln zł.

Aktualnie w Zarządzie Toyota Banku zasiada trzech panów - dr Piotr S. Juda, Wiesław Fijałkowski oraz Krzysztof Klimczak. Juda pełni rolę Prezesa Zarządu, Fijałkowski jest Wiceprezesem Zarządu oraz Dyrektorem Finansowym, natomiast Klimczak to Członek Zarządu oraz Dyrektor Pionu Wsparcia Biznesu i Procesów.